Sayfalar

Nikon L35 AD2



Eski emektar fotoğraf makinem Nikon L35 Ad2 den bahsetmek istedim.
1986 da yeni olarak almıştım. SLR kameram Nikon FA (ondan da daha sonraki yazılarda bahsedicem :) ) taşıması zor olduğu için heryere götürmiyordum. O yüzeden genelde bu makinayı yanımda taşırdım.
Nikon L35 Ad2 çok kullanılan kompakt bir bak çek tarzı fotoğraf makinası. Otofokus özelliği ile çok net resimler çekiyor. Çekiyor diyorum hala sağlam ve çalışıyor.
2 adet AA pil ve databack (tarih, saat özelliği için ayrı pil) için küçük bir lithium pil gerekiyor. Tarih basmadan çekmek isterseniz tabiki küçük pile gerek yok.
DX kodlu filmlerde ISO değerlerini otomatik olarak ISO50 ile 1600 arasında seçiyor.
Film sarma da otomatik.
Vizörden bakıp otomatik odaklama çerçevesini objeye odaklayıp çekin.
Işık yetersiz olduğunda flaş otomatik olarak yukarı çıkıyor ve devreye giriyor.
Flaş menzili filmin ISO değerine bağlı olarak 0.70 metre ile 4.00 metre arasında.
O zamana göre çok şık bir çanta ve omuza azmak için kordonla satılıyordu.
Fotograf çekme hobisi olan ve fotoğraf makinem olmadan çıkmam abi diyenler için ideal bir makine. Geziye çıkınca kolayca taşıyabiliyorsunuz. Tabiki şimdinin ufacık dijital kameraları kıyaslamıyorum.